2022 öngörülerim

ALTUĞ BİLGİN ALTINTAŞ
2 min readJan 1, 2022

1 — Bulut yapılar üzerinde çalıştırılan mikro servislerin çalışma maliyetleri gün geçtikçe artıyor ve artmaya devam da edecek — https://webrazzi.com/2021/12/30/microsoft-subat-ayinda-azure-fiyatlarina-yuzde-68-zam-yapacak . Bu sebepten dolayı Java üzerinde kod geliştiren organizasyonların “Effective Java” yaklaşımlarına daha fazla dikkat edeceklerini öngörüyorum. Artık nesneye yönelik programlamanın ötesinde “Bulut Faturası Odaklı” kod geliştirme devrinin ön planda olacağını bekliyorum.

2–2022 yılında bulut yapılarının getirdiği ciddi maliyetlerinden dolayı geriye-dönüş hikayelerini daha sık duyabiliriz. Özellikle kurumsal uygulamaların şirketlerin kendi veri merkezlerinde daha uygun maliyetle hizmet vermeye devam başlayabilir. Mevcut monolotik kurumsal uygulamaları mikroservis mimarisine dönüştürüp, bulut yapılarda çalıştırmanın beklendiği kadar fayda getirmediğinin anlaşılacağı bir yıl olmasını bekliyorum. Özetle 2022 yılının tekrardan yalın monolitik uygulamalara dönüşün yaşayabileceği bir yıl olabilir.

3 — Spring Native ‘in Graal VM ile işbirliğini ve entegrasyonunu çok önemli buluyorum. 2022 yılında Spring Native ‘ın Beta sürümünden çıkmasını bekliyorum. Uygulamaların hızlı ayağa kalkması, ölçeklemenin önündeki en engellerden bir tanesi. Spring Native projesinin avantajları için : https://docs.spring.io/spring-native/docs/current/reference/htmlsingle/

4 — Graal VM sadece native compilation özelliğiyle bilinmesi kendisine büyük haksızlık olarak düşünüyorum. Sadece Graal VM üzerine geçiş yaparak %30’a yakın performans artışı sağlayan uygulamaların var olduğunu biliyorum. Elbette bu Graal VM iyidir sorgusuz sualsiz geçin demek değil ama 2022 yılında Graal VM bu farkındalığının artacağına inanıyorum.

4 — Lombok projesi yıllardır bir çok geliştiricinin gözdesi oldu. Özellikle getter / setter / builder gibi özellikler kodun sadeliğini korumak için anahtar bir özelliktedir. 2022 yılında Java Records yaygınlaşmasıyla Lombok projesinin pabucu kısmen dama atılmasını bekliyorum

5 — Quarkus’un popülaritesi geçen yıl zaten patlamıştı. Bu sene de Quarkus projesinin popülaritesinin daha da artarak devam edeceğini öngörüyorum. Özellikle Quarkus’un Jakarta EE MicroProfile extensionları ile elde edecekleri hızlı başlama, düşük bellek kullanımı ve performans gibi özellikler kullanıcılara muazzam avantajlar sağlayabilir. Quarkus dışında Micronaut ve Helidon projeleri de 2022 yılında dikkat çekenler arasına girebilir.

--

--

ALTUĞ BİLGİN ALTINTAŞ

Business Agility lover, TDD guy, clean coder, non-stop learner.